´s-Hertogenbosch, 11 juni 2015 – Yourzine en V&D zijn genomineerd voor de DDMA @wards 2015 met hun (email)campagne voor het Prijzencircus. Dezelfde campagne werd vorige week met veel lof onthaald tijdens het CRMC 2015 event in Chicago in de Verenigde Staten. De DDMA @wards zijn een initiatief van de E-mail Council van de DDMA, de branchevereniging voor data driven marketing.
V&D is één van de grootste warenhuisketens in Nederland met meer dan 60 winkels verspreid over het hele land. Twee keer per jaar organiseert V&D het Prijzencircus waarbij haar klanten kunnen profiteren van speciale aanbiedingen via de webshop en in de winkel. In 2014 vroeg V&D aan Yourzine een gepersonaliseerde emailmarketingcampagne te ontwikkelen voor het Prijzencircus met als doel om online sales via e-mail met 50% te verhogen ten opzichte van de voorgaande Prijzencircusweken. Om dit te realiseren heeft Yourzine in samenwerking met V&D een klantcontactstrategie ontwikkeld om nieuwe klanten te identificeren, bestaande klanten beter te leren kennen en de relatie met beiden groepen te optimaliseren. Door middel van klantinzicht kon V&D het aanbod van het Prijzencircus afstemmen op de voorkeuren van de klant en hen persoonlijke aanbiedingen sturen. Hierdoor werden de e-mails van V&D vaker geopend en klikte meer klanten op de aanbiedingen van het Prijzencircus. De totale conversie steeg met 59%.
“Tijdens de V&D Prijzencircus campagneweken is het contact met de klant cruciaal. We hebben een ontzettend groot en divers klantnetwerk die wij op de juiste manier moeten benaderen,” zegt Helen Zuurmond, CRM Manager bij V&D. ”In de campagne met Yourzine hebben we de klant centraal gezet en geprobeerd een zo relevant mogelijk aanbod te communiceren. Gezien de goede resultaten, zijn we daar zeker in geslaagd.”
Andres Brouwers, Accountmanager bij Yourzine, voegt daaraan toe: “We zijn ontzettend trots op de uitkomsten van onze campagne met V&D. Het was ons doel om consumenten te voorzien van een persoonlijk aanbod waardoor we een waardevolle klantervaring konden bieden. De resultaten tonen aan dat we een toegenomen klantwaarde voor V&D hebben gerealiseerd en dat ons aanpak werkt.”
De vakjury van DDMA zal de campagne beoordelen op basis van effectiviteit, creativiteit en innovatie. Deze jury bestaat uit vijf specialisten uit het vakgebied die zullen kijken vanuit zowel het perspectief van de adverteerder, het bureau maar vooral de ontvanger. Op woensdag 17 juni aanstaande wordt de winnaar bekend gemaakt.
Bekijk een video over de campagne hieronder:
Geen reacties meer mogelijk